Odlično je i nadasve sveto razmišljati o Gospodinovoj muci i uvijek o njoj razmatrati jer se tim putem dopire do svetog sjedinjenja s Bogom. U toj najsvetijoj školi učimo pravi nauk. Tu su ga izučili svi sveci. Kad pak križ našeg blagog Isusa u vašem srcu pruži dublje korijenje, tad ćete pjevati: “Trpjeti i ne umrijeti” odnosno: “Ili trpjeti ili umrijeti”; još bolje: “Niti trpjeti niti umrijeti, već savršeno obećanje Božjoj volji.”
Ljubav je krepost koja sjedinjuje i patnje ljubljenog Dobra posvojuje. Ta vatra prodire do nutrine; ljubitelja mijenja u ljubljenog. Kad se ljubav izmiješa na jedan viši način s boli, nastaje neka vrsta spoja ljubavi i boli i to je tako vezano da više nije dopušteno lučiti ljubav od boli niti boli od ljubavi. Zbog toga duša koja ljubi veseli se u svojoj patnji i klikće od veselja u svojoj ljubavi koja trpi.
Budite stoga ustrajni u vršenju svih kreposti, posebice u nasljedovanju blagog Isusa koji trpi jer je to vrhunac čiste ljubavi. Tako radite da bude svim poznato kako vi nosite ne samo iznutra već i naizvan lik raspetog Krista, koji je primjer svake blagosti i smjernosti. Tko je naime iznutra sjedinjen sa Sinom Božjim, i izvana nosi njegov lik kad trajno ostvaruje herojsku krepost, posebice kreposno strpljenje koje se ne tuži ni potajno ni javno. Sakrijte se dakle u raspetoga Isusa i drugo ne želite osim sve u svemu obratiti u njegovu volju.
Postavši tako istinski ljubitelji Raspetoga, uvijek ćete slaviti blagdan križa u nutarnjem hramu, šutke podnoseći i ne oslanjajući se ni na jedno stvorenje. Budući da blagdane valja slaviti u radosti, oni koji ljube Raspetoga tiho podnoseći, slavit će blagdan križa veselim i vedrim licem da bi se ljude bilo skrovito a jedno najvišem Dobru poznato. Za taj je blagdan gozba uvijek svečana: za hranu služi, po primjeru naše raspete ljubavi, božanska volja.
Preuzeto: iz Božanskog časoslova
Dodajte komentar