Vjera Papa govori Papa u Kaunasu: moramo biti Crkva koja izlazi i koja se troši za najmanje
Papa govori

Papa u Kaunasu: moramo biti Crkva koja izlazi i koja se troši za najmanje

Papa Franjo na misi u Kaunasu, u Litvi (Vatican Media)

Želja za moći i slavom najčešći je način ponašanja onih koji ne uspijevaju izliječiti sjećanje na svoju povijest, a možda i zbog toga ne prihvaćaju ni raditi za sadašnjost

Izliječimo sjećanje na svoju povijest kako bismo gradili sadašnjost – rekao je danas papa Franjo pred više od 100 tisuća vjernika u Santakos Parku, u Kaunasu, na prvoj misi tijekom svojeg apostolskog pohoda Litvi i drugim baltičkim zemljama.

Moramo biti Crkva koja izlazi, ne smijemo se bojati izići i trošiti se, pa i onda kada nam se čini da nestajemo; ne smijemo izgubiti najmanje, zaboravljene i one koji žive na periferijama društva. Moramo izliječiti sjećanje na svoju povijest, na Sibir, na geta u Vilniusu i Kaunasu, na okupaciju i deportaciju kako bismo gradili sadašnjost – rekao je Papa u propovijedi, te se posebno osvrnuo na evanđelje današnje liturgije koje govori o Isusu kako poučava svoje učenike.

Isus je želio da njegovi učenici obnove svoj izbor, znajući da nasljedovanje obuhvaća trenutke kušnje i patnje – rekao je Sveti Otac i naglasio – Kršćanski život uvijek prolazi kroz trpljenje te često izgleda kao da tome nema kraja. Prošle generacije imale su utisnuto u pamćenju vrijeme okupacije i deportacije. Trpjeli su zbog onih koji se nisu vraćali, trpjeli su sramotu potkazivanja i izdaje.

Koliki bi od vas mogli govoriti o svojoj povijesti ili o povijesti nekog rođaka; koliki su od vas osjetili da je popustila vaša vjera, jer Bog nije došao obraniti vas, jer nije bilo dosta ostati vjerni kako bi On zahvatio u vaš život – rekao je papa Franjo i dodao – Kaunas poznaje tu stvarnost, to može posvjedočiti i cijela Litva dok drhti samo na spomen Sibira, geta u Vilniusu i Kaunasu.

Citirajući apostola Jakova koji govori o onima koji “žude, ubijaju, zavide, bore se i ratuju”, Papa je objasnio da učenici nisu htjeli da im Isus govori o trpljenju i križu, nisu htjeli ništa znati o kušnjama i tjeskobama. Vraćali su se svojim kućama raspravljajući tko je najveći.

Želja za moći i slavom najčešći je način ponašanja onih koji ne uspijevaju izliječiti sjećanje na svoju povijest, a možda i zbog toga ne prihvaćaju ni raditi za sadašnjost – istaknuo je papa Franjo i rekao – Zato se raspravlja o tome tko je najviše zasjao, tko je u prošlosti bio najčistiji, i tko ima više prava na povlastice od drugih.

Tako „poričemo svoju povijest” – rekao je Sveti Otac i nastavio citirajući „Evangelii Gaudium“ – koja je slavna ukoliko je povijest žrtve, nade, svakodnevne borbe, trošenja života u služenju, i u ustrajnosti u napornom radu. Neplodno i isprazno ponašanje je ono koje odbija sudjelovati u izgradnji sadašnjosti gubeći doticaj sa stvarnom patnjom svojega vjerničkog naroda.

Ne možemo biti poput onih duhovnih “stručnjaka” koji sude samo izvana i provode cijelo vrijeme govoreći o tome “što bi trebalo učiniti”. Prije nego što je počeo govoriti učenicima, Isus je stavio dijete u sredinu. Koga će staviti u sredinu ovdje? – upitao je Papa i nastavio – Tko su ti najmanji i najsiromašniji među nama koje moramo prihvatiti? Tko su ti koji nam ništa ne mogu vratiti, ni zahvaliti za naše napore i odricanja? Možda su to etničke manjine našega grada, ili nezaposleni koji su prisiljeni iseliti? Možda su to usamljene stare osobe, ili mladi koji ne nalaze smisao u životu jer su izgubili svoje korijene?

Ako su oni u sredini, nitko se ne može pretvarati da ih ne vidi, nitko ne može tvrditi da je to odgovornost drugih – pojasnio je Sveti Otac i istaknuo – Moramo biti Crkva koja izlazi, koja se ne boji izići i trošiti, pa i onda kada nam se čini da nestajemo, ne smijemo izgubiti najmanje i zaboravljene i one koji žive na periferijama društva. Ali, trebamo biti svjesni da će taj „izlazak“ u nekim slučajevima zaustaviti naš korak; moramo znati staviti na stranu tjeskobe i hitne potrebe kako bismo mogli gledati u oči, slušati i pratiti one koji su ostali na putu.

Prihvatimo Isusa u njegovoj riječi, u euharistiji i u malenima kako bi On pomirio naše sjećanje i pratio nas u sadašnjosti koja nas nastavlja oduševljavati svojim izazovima i znakovima koje nam daje; kako bismo osjećali kao svoje, radosti i nade, žalosti i tjeskobe ljudi našega vremena, osobito onih siromašnih i koji trpe; kako bismo bili solidarni s ljudima ovoga grada, cijele Litve i s njezinom poviješću. Želimo darovati svoj život u služenju i radosti, te tako upoznati sve da je Isus Krist naša jedina nada – zaključio je papa Franjo.

Izvor: radiovatican. va (Alessandro Di Bussolo, Ivica Hadaš – Vatikan)

Tagovi

Svjetlo Vjere

Dodajte komentar

Kliknite ovde kako biste dodali vaš komentar

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.