Još kod starih Grka, Rimljana, pa čak i Germana arheolozi i povjesničari pronalaze dokaze o putovanjima ka udaljenim hramovima i svetinjama. Tako se i u kršćanstvu već u drugom stoljeću javljaju putovanja prema prema grobovima mučenika, te odavanje poštovanja uz molitvu. U četvrtom stoljeću vjernici počinju putovati prema mjestima u Svetoj zemlji, odnosno mjestima vezanim za život Isusa Krista. Hodočašće se već tada počinje transformirati u pokajanje i želju za oslobađanjem od grijeha na putu ka svetosti. U Srednjem vijeku javljaju se hodočasnička mjesta Jeruzelem, Rim, te Santiago de Compostela. Pružanje prenoćišta hodočasnicima bio je oblik milosti kao dio hodočašća.
Leksikon Marina Držića (2016) definira hodočašće (starosl. h
U kršćanstvu ono simbolizira život kršćana kroz trpljenje i napor puta do cilja u mjestu hodočašća. Motivi su molba ili zahvala za neku milost ili tjelesnu potrebu, te duhovna okrjepa i obnova, a ciljevi su svetišta svetaca, Marije i mjesta čudesnih pojava.
Na našim prostorima postoji mnoštvo svetišta, hodočasničkih mjesta, a na poseban se način među vjernicima štuju mjesta posvećena Blaženoj Djevici Mariji, marijanska svetišta. Najstarije takvo svetište u Hrvata je Svetište Majke Božje Trsatske (Rijeka).
Danas su hodočasnička odredišta svetišta raznih svetaca, Marije, te mjesta čudesnih pojava. Najposjećenija suvremena hodočasnička mjesta su Lourdes, Fatima, Rim i Jeruzalem.
Zaštitinik hodočasnika je sveti Jakov Zabedejev, a njegov spomendan slavi se 25. srpnja.
Dodajte komentar