Postoji naravno razmatranje o Bogu, ukoliko je On tvorac prirode; postoji nadnaravno razmatranje o Bogu, ukoliko je On tvorac milosti; i postoji kontemplacija koje gleda Boga u njegovim savršenostima, darom mudrosti koja je čist, smiren i oštar pogled razuma.
Na prvi način razmatraju ponekad filozofi, koji, nakon raščlanjivanja neke tajne prirode, dolaze do razumskog rasvjetljenja, mira i jasnoće o toj tajni, te je njihov razum smiren, ispunjen i zadovoljen tim objektom. Na drugi način razmatraju ponekad sluge Gospodnje s divnim znanjem o milosnim otajstvima. Na ovaj način razmatraju i proroci, koji imaju znanje koje spada u naravni red, da rasvijetle ono nadnaravno. Na treći način razmatraju oni koji imaju dar mudrosti, kao i drugi koji su posebnim zahvatom primili nebesko svjetlo za trenutnu situaciju, i tim rasvjetljenjem mogu razmotriti božanske savršenosti, s udivljenjem i napetošću duše. Ustvari, kontemplacija je najizvrsnije, najjasnije, najistinitije i najprofinjenije znanje o božanskim stvarima. Ujedno je jaka toplina osjetilima jer pretpostavlja prisutnost božanske ljubavi u volji, od koje se volja razgori i ubrzano raste uz viđenja božanskih savršenosti. Dar Duha Svetoga, zvan Razum, daje percepciju božanskih savršenosti, a dar mudrosti služi njihovom razlikovanju, s činom kontemplacije, koja je slađa od svih utjeha ljudskih. […]
Četvrt sata kontemplacije obično proizvede više utisaka u duši od mnogo godina uobičajene molitve. Jer duša, jednom dovedena na brdo Božjih slasti, ostaje uvijek zaljubljena u božanske ljepote, i ubrzo počinje prezirati sve zemaljsko što je smatrala lijepim te se vježba u mrtvljenju, poniznosti i davanju sebe u svim situacijama kako bi više proslavljala Boga, bez obzira je li u pitanju život ili smrt ili kakvo drugo dobro koje je izvan božanskog Veličanstva.
Nemaju svi koji su u stanju milosti dar mudrosti, i malo je onih koji imaju dar kontemplacije, jer je malo onih koji dovoljno čuvaju srce da bi došli do uživanja ovih tako slatkih ophođenja s Gospodinom, koja su kao učestvovanje u budućoj slavi.
Izvor: karmel.hr – Ivan od Isusa i Marije, Scuola di orazione, 42-44
Foto: Tradicionalna Misa
Uredio: Nikola Knezi
Dodajte komentar